Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

My first date with Sodexo

fredag 11 december 2009
Okey then, min första dejt med Sodexo ägde rum i går. Det var en liten kick off på Fraser Arms Hotel, ett litet charmigt ställe i södra Vancouver. Det skulle hålla på mellan 4 och 7, så jag var lite lagom stressad när jag kom dit vid 3.50. Hur lång var kön in? Enormt... obefintlig.. Jag var Riktigt först dit alltså. Det var t.o.m. så att dom som höll i allt inte var beredd på att jag skulle komma in 3.56, utan dom räknade kallt med att folk skulle komma Prick 4.. Men tji fick dom! Jag fick min nametag, sen var det bara börja mingla bland folket... Det var ju det som var problemet.. efter två timmar, när klockan var 6, droppade det fortfarade in folk.. Men jag var rätt nöjd ändå, jag lämnade in mina skattepapper, mitt inbetalningskort och allt sådant, så nu är jag ready to go!

Folket som var där då? Jo, det var ungefär 150 pers där; av dom var 100 asiater, 30 white trash och 20 nånstans där mitt emellan.. Jag såg ungefär 10-15 i min egen ålder, annars var det folk som gick mellanstadiet när muren föll som var där. Av dom 10-15 som faktiskt var i min egen ålder så såg jag 2-3 pontetiella kompisar, men jag är också sjukt tidig att döma. Det gäller att börja om på nytt igen när jag kommer upp:)

Annars verkar det riktigt schysst där uppe. Schyssta städgrejer, riktigt schyssta ställen atleterna får bo få och min golf and country club där jag ska bo på är också helt spacead! När the Olympics är över och Paralympics sätter igång flyttar även jag upp till athlete village för att få avnjuta lyxen där uppe.

Fick höra lite säkerhetstänk också.. Sodexo siktar verkligen på att ta OS-Guld i strul också. Varje gång jag ska in på området kommer jag få gå igenom en säkerhetskontroll motsvarande en flygplats. Inkluderat muddring, metalldetektorer och kanadensisk armé. lvl 4 security har vi, när det är lvl 5 är det Nobellmiddag, G8-möten och Vita Huset vi snackar om.

Vi fick även träffa dom olympiska maskottarna. Riktigt trevligt.. Photo mania var väl ett ord man kunde sammafatta det med..


Nu är det bara att chilla till 4e januari då min första träningsdag är, sen är det 17e januari som gäller för säsongsstart! I'm looking forward to it, a lot!

3 kommentarer to My first date with Sodexo:

Josefin sa...

ska alla ni jobba under OS eller bara du?
och ge oskar rejält med stryk så han också börjar droppa inlägg någon gång!
/jss

Wannabe Canadians sa...

Jadu, Josefin. Det blev till slut bara jag som har åldern och erfarenheten nog att ta mig upp i fjällen och spendera 10 veckor där utan mat och tak över huvudet. De andra två tog något b-jobb här nere i storstaden istället. Kan tänka mig att saknaden av heltäckningsmatta och havregrynsgröt blev för mycket för de stackars pojkarna!

Yes, jag ska piska på Oskar lite extra ikväll och hälsa från dig då!

/R

Anonym sa...

det l¨åter väldigt säkert på os, häftigt att du får vara med även på paralympics, det tror jag är fantastiskt att få se. Lycka till.
Margareta