Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Bättre sent än aldrig

söndag 13 december 2009
Jaha, nu när det faktiskt gått så långt att våra fans har börjat efterfråga inlägg av lata mig, är det kanske på tiden att även jag bidrar med något till vår populära blogg.

Som ni alla har förstått så ska Robin upp till Mount Whistler och jobba med atleterna medans jag och Fredrik håller ställningarna här i Vancouver. Det var ju inte direkt vad någon av oss hade tänkt sig, men det är bara att anpassa sig och göra det bästa av situationen. Jag och Fredrik har iallafall båda fått jobb på the fine dining restaurant/sportsbar Joey Burarrd verkar det som. Tyvärr vart vi tvugna att ställa in vår köksorientering som skulle hållts igår, pga en vattentank som pajjade. Tills vidare söker Fredrik efter fler jobb och jag jobbar vidare på Empire Theatre.

Övrigt så tränar jag på med min MMA för fullt. Jag börjar lära känna fler och fler på klubben och det börjar bli ruskigt kul med träningen där nere. Jag råkade tyvärr riva upp en gammal skada i en axel samt sträcka en armbåge, men det känns redan bättre. För tillfället kör jag endast grappling (BJJ, Sub Wrest samt brottning), men förhoppningsvis ska jag ta mig i kragen och börja med lite Muay Thai också.

Nu ska vi avnjuta en härlig Lucia med svensk renkorv, pepparkakor och Årechoklad (tack Familjen!)

God Jul/Merry Xmas

Oskar

3 kommentarer to Bättre sent än aldrig:

Gunhildsblog sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunhildsblog sa...

Härligt, Oskar - det var ett tag sedan Du skrev!
Det låter bra att Ni bägge fått jobb på restaurangen. När då och hur länge? Skrivet kontrakt, väl???

Hördu Oskar - kan Du förklara för mig varför det är så kul att bli sönderslagen och t.o.m. betala för det..?

Hoppas inte det var en vattentank hos Er som pajade..?!?!?
Kram på Er!

Josefin sa...

jag har inte läst er blogg på ett bra tag, så jag kan säga att det var en glad överasskning att bläddra och läsa sig ner igenom inläggen och se att du faktiskt vågat dig fram igen oskar! :D Trodde aldrig det skulle ske.

med vänliga hälsningar,
ett periodvis hängivet fan