Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Lasagne diaries

söndag 20 december 2009
Mumms, ikväll är det lasagne på bordet. Men inte vilken som helst, utan Fredrik vegetariska lasagne. Den går inte av för hackor vill jag lova! Medans grabbarna är ute och drar in pengar till hushållet av"njuter" jag min tredje kväll ensam hemma i lägenheten nu. Fredrik pinar på bra som fan på Whitespot och har gått från Dishboy till att få börja träna inför kökstjänst redan på onsdag. Slutmålet är "head of line" vilket innebär att man har det yttersta ansvaret att varje måltid serveras på rätt sätt. Rätt potatis, rätt kött, rätt svamp och dylikt. Mycket imponerade är både jag, Oskar och hela Whitespot. Dom som avancerar snabbt inom restaurang är The Swedes helt enkelt. Jobbet på Joeys är nämligen redan i F och O's händer. Båda två var på en liten introdag i torsdags och kom hem med var sitt stort häfte med maträtter som dom ska lära sig till nästa gång. Allt från sauterad laxfilé, mini burgers till Ceasar Sallad och Cooked Lamb. Allt detta ska dom kunna laga och efter två training shifts är det dags att klara sig själv på Joeys i köket. Jag är nöjd, jag kommer äta som en gud i framtiden=D
Iochmed detta kommer Fredrik och Oskar fr.o.m. kommande vecka slita hårt i kök. Fredrik lite mer än Oskar eftersom Oskar fått galet många tider på Bion och känner att han fortfarande vill hålla sig på god fot med dom och inte droppa allt han äger och har för att ge Joeys en chans. Fredrik kommer ha dubbelt så tufft eftersom han kommer behöva lära sig hela Whitespots menu OCH hela Joeys menu, för att sedan behöva välja en restaurang där han vill satsa. Vi följer med spänning detta jobbdrama!

För moi då? Jo, jag trivs så bra jag.. går hemma, plockar upp efter pojkarna. En strumpa där, en väska där. Damsuger lite, torkar en bänk eller så. Den här måltiden t.ex. är gjord genom vårat senaste fynd:
En micro!!! Vi har länge saknat en och när vi såg en nere i källaren tänkte vi att "gratis är gott, samma med varma rester." Så jag och Oskar lootade på och efter ca 30 minuters intensiv rengörning vågade jag prova första maträtten i den...
All creds till micron! Den värmde maten utan problem! Man skulle nästan kunna tro att den har gjort det förr!

Micron är förbannat stor, men det innebär bara att den tar upp hela vår yta där vi ställer flaskor och förpackningar vi inte orkar gå iväg till soprummet med, så det är nog en win-win-situation vi har hittat här!

Annars är Ikea-haeven allt annat än händelelöst. Dagens grej är väl att min mobil på något mystiskt sätt valde att byta tema på sig själv och lägga in en säkerthetskod till mobilen inatt medan den låg avstängd. Så just nu går det inte ringa till mig, tyvärr. Jag vet att ni alla försöker desperat, men ni får helt enkelt vänta iallafall ett par dagar innan jag kan vara anträffbar igen. Jag vet, det är jobbigt. Men jag kan tyvärr inte göra något åt det.
Other news: Soffan behövs kemtvättas, sen är det dags att leta rätt på filtar till den här jäveln, annars blir det kemtvätt var 6e vecka. Inte ok!
Det är även dags för hyran snart också, det ser vi alla fram emot. Det är Min tur den här månaden, jag har redan skrivit tjecken och den kliar i benen på mig för jag vill springa ner med den nu på direkten, men jag ska nog hålla mig till efter jul. Man vill ju ha lite spänning i tillvaron också!

Thats it for now, im of to my lasagne! Big L!
/R

3 kommentarer to Lasagne diaries:

Gunhildsblog sa...

Jag blir imponerad av Er energi alla tre! Fast, ingen direkt överraskning, den visste jag ju Ni hade redan innan Ni for..
Tänker på soffan - i veckan köpte jag ett överkast (till att täcka soffmadrassen med, ska stå bakom soffan) på IKEA, inte världens snyggaste, men det var billigt.. det finns säkert liknande i indisk bomull på Ert varuhus oxå. Är i vilket fall som helst värt pengarna även om det inte är på rea som mitt! Och värt för miljön...
Bra Ni är observanta, kul Ni fann en micro. Bra-att-ha, onekligen!
Stor julkram!

Stajna Lajv sa...

Gött att allt går så bra, jag hoppas att Fredrik (och Oskar för den delen) blir riktigt bra på att laga mat så att man kan bli bjuden på det i framtiden?;) Jag ser verkligen fram emot jobbdramat!

Krämz

Bosse Ek sa...

Jag tycker allt låter skitkul!
Med er energi klarar ni er bra i det nya landet - det är uppenbart.
God jul!