Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Furry Creek

lördag 16 januari 2010
Okey, då har jag kommit fram til Furry Creek Golf and Country Club. Sweet vill jag lova! Mötte upp Alf för att gemensamt ta oss till mötesplatsen i Burnaby, solen sken och min nypackade ryggsäck låg bra på ryggen. Vi blir lite lagom sena för att Andrew är sen, men det gjorde inget för han var viktig, och då kunde vi gott och väl vänta 20 min på att han skulle komma. Han flyttade hit idag "för gott", så han hade med sig hela sitt hem. Det var en kort bussresa upp hit, det tog ungefär en timma i en sån där buss man ser amerikanska vietnamveteraner åka i i alla krigsfilmer.



När vi kom fram blev vi uppdelade i våra rum, killar för sig och tjejer för sig. Men jag hamnade i ett tjejrum. Första gången som någon förväxlar mitt namn med mitt kön, annars brukar det bara vara att dom tror att jag heter Kjell. Så nu får jag bo i ett omklädningsrum:



Så här under sitter jag nu och bloggar



Här under är vår matsal, här servers frukost 5.15-6.15, bussen går 6.15. Det blir en tidig morgon i morgon, verkligen!



Nu är det dags för Canucks-match. Pitsburg is going down!

2 kommentarer to Furry Creek:

Anonym sa...

Det ser inte så trevligt ut att bo i ett omklädningsrum, hoppas du får byta, det är långa arbetdagar och jag hoppas du får så mycket jobb du vill.
LYCKA TILL
Kram
Maggan

Gunhildsblog sa...

Det kan ju trots allt vara inte enbart negativt med att bo som Du gör - folk byter väl inte om hela dagarna i ett, så liiiite mer avskildhet än de andra som bor i sovsal har Du väl..?
Skönt Du har kommit igång i alla fall!!
Kram!