Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

On and Off

tisdag 2 februari 2010
Dåligt uppdaterande här. Det blir lätt så när man jobbar och sliter och inte hittar inspiration till att skriva något. Men vi har fått mycket påtryckningar och uppmaningar från diverse läsare och tog därför ett gemensamt och unisont beslut att nått måste göras.

Så vad har hänt? Jag har sagt upp mig från Whitespot och det blev ett lagom tårdrypande farväl med massa "oh - we're gonna miss you" och kramar från folk man knappt sagt hej till. Det känns härligt fejkat och krystat men det är gulligt och bjäbbigt på samma gång. När några sen säger "du glömmer oss inte va?" så känner jag bara att det var det som fick min gullkräk-bägare att rinna över. Den perioden är över nu och jag känner att jag kan gå dit som kund - men inget mer och det känns skönt.

Jag har även fått mindre och mindre pass på Joeys för att dom sparar in timmar tills dess att OS börjar och jag ska få börja jobba heltid. Skumt att dra in på timmar tycker jag då jag ska lära mig en ny station och jobba fulltid där under den värsta rushen som Joeys någonsin kommer ha. Men jag gör inte schemat!

I övrigt så fyller lillen i huset år idag - hela 20 stycken faktiskt. Så nu så, han kan uppfylla sin plikt som samhällsmedborgare och bli en fullvärdig och ansvarstagande individ med friheter under ansvar, med möjligheter att påverka och bli påverkad och med uppgift att fortbilda sig som den proletär han fostras till. Allt enligt strikta historiska ideologier à la Marx och Heidegger.

Kort och gott - GRATTIS OSKAR!!11!11!!

/F

1 kommentarer to On and Off:

Stina sa...

"med möjligheter att bli påverkad"..hehehehe...