Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

It's time

fredag 5 februari 2010
Okey, då är det dags. Året var 2003 när Olympiska kommittén drog upp Vancouver ur urnan. En stunds tystnad, därefter jublade en hel nation.

"We were made for this" och "Hockey is Canada's game" går att läsa runt om i Vancouver och bara på några veckor har den lilla storstaden gått från några röda Lönn-löv till en färgexplosion i regnbågens alla färger. "Welcome World" säger buss nr 22, "Go Canada, Go!" säger nr 8. Pulsen är galen, folk är galna.. It's The Games! Men var befinner jag mig? Jo, nerbäddad i min nybäddade säng, iförda mina nya kalsonger och nöjd att frukosten är flyttad från 5.15 till 5.50 i morgon. Furry Creek har aldrig varit bättre. Jag tog mitt pick och pack och flyttade upp hit idag, fredag, vid 12-tiden för att lämna OS-staden och ungkarlslyan. Resan gick smidigt, vi var 10 personer som tog bussen, därav en tyska Kathy som jag jobbat med tidigare. Väl framme väntade lite preussisk inrättning av skåpsordning a la lumpen-style innan lunchen väntade. Det var ungefär 5-6 andra som hade ledigt, s det var lugnt och skönt på golfklubben. Blood Diamond gick på TV och efter den lyckades jag utbyta några ord med Lisa innan middag för mig och sängen för henne.

Efter middagen träffade jag Alf och fick en update om hur jobbet fungerar. Tydligen var pre-clean Inget i jämförelse mot vad det vi gör nu.. Våra supervisorså sa att det skulle bli soft efter pre-clean, men nu när det lite mindre o göra i varje rum, men vi ska göra tio gånger så många rum per dag, så den ekvationen går inte riktigt ihop. Vi får se i morgon hur det blir!

Har även lyckats fixa min lönecheck, äntligen! Hade inte fått betalt för mina första sju dagar så jag mailade min chef. Hon sa "alla har fått betalt, checkarna finns på kontoret." Men jaha?! Vilket jävla kontor? Då var det kontoret här på Furry Creek. Så nu har jag mina pengar, men på en check.. Hur hade dom tänkt att jag skulle casha in den här då? Det får bli på någon ledig dag att böka sig till Whistler eller tillbaka till Vancouver.. ibland undrar man hur dom tänker.. kommer komma hem med en hel bunt checkar och casha in 2 månaders lön på en o samma gång ifall jag inte tar mig iväg.. gärna i 20-dollarssedlar! Nästan värt att gå utan pengar så pass länge;D

Nu är det snart dags att sova, även om det är sovmorgon till 5.30 i morgon.. :)

Big Love!
/R

1 kommentarer to It's time:

Anonym sa...

Härligt att det börjar ordna sig för dig också,må gott/kram Mggan