Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

First day off, upgrade

torsdag 11 februari 2010
Första dagen ledig för Sodexo, riktigt sweet. Tog sovmorgon till, hör och häpna, 8.30! Helt galet! Efter det tog jag en snabbvisit till Vancouver för att casha in lönen jag så vänligt fick utbetalat som en Check när jag KOM HIT. Woho. Hur hade dom tänkt där, att jag skulle cahsa in den 1a april? Men nu har jag iallafall fått lite kapital att spendera på walmart! Bytte även gåvor med fredrik, jag fick nya hörlurar, en keps och en min dagbok, han fick två svettiga tröjor som jag inte tänkt använda mer.. Bra deal!

Kollade just på schemat också, i morgon jobbar jag i zon 4, som vanligt. Skillnaden? House person, inte housekeeper. Så nu blir det inte bara städande i OS-byn, utan även lite chefande=) Jag är riktigt nervös inför det.. Det är en sak att ha lite ansvar några lumpares tågbiljetter som redan är klara, en sak att ha ansvar över en servis när man har tid och ork att organisera. Men det här? Ansvar över 10 andra som ska städa i en OS-by, åt världens bästa atleter vars hela världens ögon är på.. Det är något annat. Nervöst, spännande, roligt, intressant, läskigt.. Ja..
Har fått creds varje dag jag jobbat, men det här är ändå en liten överraskning. Så nu är schemat lite ändrat också, istället för 8.30-5.00 så jobbar jag 9-5.30. Inte bra. kliver upp samma tider som de andra (Även om jag vill sova så vaknar man när den andra halvan kliver upp och duschar, skriker och fönar håret. Och ja, killarna använder hårfönen FREKVENT!), men kommer hem en halvtimma senare. Jaja..

Nu går 2012 på "tv", dags att kolla på det. om 39 dagar kommer Lisa, om 46 dagar slutar jag på Sodexo, om 120 dagar kommer Camilla och Åsa och om 130 dagar kommer Torbjörn och Viktor. Vancouver blir inte bättre än så;)

Big Love!
/R

2 kommentarer to First day off, upgrade:

Anonym sa...

härligt robin att du får credit för att du är bra på att jobba.
Lycka till och kram
Mamma

Gunhildsblog sa...

Grattis till befordran!!
Kul det går så bra för Dig.. !
Gunhild