Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Closer

torsdag 14 januari 2010
Ja, nu börjar det närma sig rejält. Om två dagar åker jag upp till Whistler för två dagars jobbträning. Tror jag iallafall. Som vanligt är Allt Riktigt luddigt. Jag har fått mitt schema och på baksidan av det står det "all info du behöver". Jo tjena! På linjen där det ska stå när jag åker till Whistler för träning är det blankt, på linjen där det står när jag åker hem från Whistler efter träning är det blankt. Min första schemalagda dag är 6e feb, men jag har ingen info om när och hur jag ska ta mig dit.. Får hoppas att de här frågorna klarnar när jag åker upp dit i helgen. Ska ta och ringa dom i dag och höra efter lite också, jag har faktiskt fått ett telefonnummer nu, hör och häpna. Men som det var när dom ringde i går: - I do not have those papers in front of me right now, I cant answer that question at the moment.

Suck...

Det finns tydligen chans att få stanna kvar där uppe längre, ända till på Fredag, för att jobba med pre-clean. Jag kommer göra allt jag kan för att få stanna där hela veckan, när man inte haft en inkomst sen sista september eller jobb sedan sista augusti börjar det klia i fingrarna och tyna i börsen.



Såhär ser mitt Accredidation Pass ut. Det här ska jag Jämt ha på mig, gärna sova med också, för att ens kunna få vara inne i OS-byn. När jag kommer till säkerhetskontrollen varje morgon visar jag upp mitt pass för att sen få YTTERLIGARE ett pass som visar att jag jobbar housekeeping. På det passet står det också vilka zoner jag får röra mig inom. Det innebär att om jag vill posta ett brev i byn är det omöjligt, för jag har inte tillgång till den "zonen".. Aja, Sodexo tar iallafall OS-guld i strul och meck!


Inför den kommande säsongen tänkte jag att det var dags att fräsha upp sig lite. Jag och Oskar var iväg och klippte oss för fina 18 dollar. Jag har försökt att hålla mig slätrakad nu ett tag, och så här ser jag ut när jag är sådan. Det blir till att raka sig inför varje dag i Whistler, precis som i lumpen. Vi måste ju se representabla ut. Det är inte bara hårte som är nytt eller skägget som är kort, tröjan är även ny. Fick en försenad julklapp av Lisa med budskapet "Du hade beatlesfrisyr en gång i tiden, den här känns rätt".. o det är så sant, den är så fet.

Nu ska vi iväg och handla lite, kylen är lite väl tom.. En del ölflaskor, lite mjölk, ett ägg och ett paket smör är väl ungefär det som finns.. Så nu smäller det till igen!

big Love!
/R

2 kommentarer to Closer:

Gunhildsblog sa...

ÄNTLIGEN får man ju hålla med Dig om!! Vad skönt att det nu blir ett jobb trots allt.
Och vilken snygg tröja Du har! .. har en likadan .. ;-)
Lycka till med jobbet och livet, kram!
Gunhild

Maggan sa...

Glad för din skull att du äntligen får jobba. Snygg frisyr och jättefin tröja. Kram Maggan