Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

En helt vanlig Lördag.

lördag 9 januari 2010
Det regnar igen. Det är grått och tråkigt i Vancouver och man tittar ut genom fönstret, skakar lite lätt på huvudet och tänker stilla för sig själv "jaha, nu är det som brukar vara". Fast vaddå brukar vara? Vad vet vi? Vi har varit här nu i drygt 11 veckor till dagen räknat - så vi har ingen aning om hur det "brukar" vara.
Spännande tanke i alla fall. Det är i alla fall halvtrist, för man får liksom ingen energi. ERobin som skulle ut och springa sitter bara och suckar i soffan.

Arbetsveckan har varit kort men fylld. I och med att jag drog på mig någon typ av influensa i slutet av förra veckan så har det varit mycket feber och huvudvärk, nysningar och hostningar och mycket sitta hemam och försöka kurera sig. Men nu har jag börjat jobba igen. Det känns bra faktiskt, jag trivs väldigt bra på Joeys och de flesta är faktiskt skitroliga att jobba med. Oskar har börjat gå något träningspass och ska lära sig alla sina "specs" (recept) glasklart tills nästa vecka då han inte får någon mer handledning. Mina appetizer-specs sitter som berget och jag har fått uppdraget att lära mig Pans och Woks så att dom kan ta in mig ÄNNU mer än vad dom gör för tillfället.

Igår var en rolig kväll på jobbet som toppades med att en av cheferna tog mig och en annan kille, Christian, åt sidan och sa det att under "the Olympics" då kommer vi jobba fast. D.v.s. 40h i veckan varierat på dagar och nätter! Det måste ju betyda att man gjort något bra antar jag?

Jag ska väl preppa lite inför Beach 10 nu och dyka djupare ner i min minichipspåse på 55g!

/F

4 kommentarer to En helt vanlig Lördag.:

Chomp dé lomp sa...

Gött jobbat!

Stenad sa...

Är du en kock in disguise måntro? Vad kul att du lyckas imponera på chefen:)
Fast du och Robin kanske borde ta efter Oskar och röra på er lite, själv har jag börjat med mitt gymmande igen. Ut och spring för fäään!
Kiss på er!

Gunhildsblog sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunhildsblog sa...

Vad KUL det låter! Grattis!!!
Skönt att Du nu blivit friskare.
Kock in disguise - nej, 'Stenad', definitivt ingen disguise där inte. Han är kreativ i köket och jätteduktig - och det säger jag inte för att jag är mamma, utan för att jag fått smaka mycket av resultaten !!