Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Segundo

måndag 26 oktober 2009
Dags för andra dagen i Vancouver. Klockan slog just 8 am här, snart dags o kliva upp o göra stan! Synd att det regnar o är kyligt i luften bara, varken jag eller Oskar packade regnjacka.

Första dagen igår gick över all förväntan. Min spontana tanke när vi åkte genom staden i taxin i förrgår kväll var ungefär "Oh, hur ska jag Någonsin kunna hitta något alls i den här STORA STORA Staden?!", men redan efter En dag känner jag att redan är överkomlig. Hela stan är uppbyggd i rutor och logiska "block". Vi spenderade hela dagen igår att bara gå runt i mer eller mindre hela staden. Oskar hittade ett av sina dröm-mma-klubbar och när vi gick in på "Reflex" för o kolla vad det var träffade vi en Riktigt biffig och schysst butiksskötare som vi pratade med om jobbmarknaden, lägenhetsmarknaden och mataffärer. Det finns väldigt många små Grocery store's, typ 7eleven, men väldigt få "vanliga" mataffärer. Vi var tvungna att gå en bra bit, men det var det värt.

Vi har även hittat världens All time-best smoothie store. Man fick en stor plastmugg,sen var resten upp till en själv. Bakom oss stod en stor grönsaks/frukt-kyl med Superfärska grösaker och frukter som det bara var att fylla sin mugg med. Min bestod av inlaggda jordgubbar, tre kiwi-frukter och lite äpple. Aldrig ätit så god Smoothie Ever! Bara frukt och is. Om man gissade rätt på priset fick man den gratis, jag var bara 40 cent ifrån:)

I dag ska vi ut o fixa telefonkort, ringa på olka lägenheter och försöka hitta lite jobb. Vi ska försöka lägga upp lite bilder också så ni får Se hur livet här är också, men tills dess får ni nöja er med text:)

Stay Sheep!

//R

3 kommentarer to Segundo:

Gunhildsblog sa...

Haha, nu har Ni ändrat namnet och designen! Kul!
Får man fråga vad 'mma-klubb' är? Martial arts, eller ..?
Du får väl gå till Smoothie-storen lite oftare så Du kan lära Dig gissa priset... =)
Kram på Er!

Wannabe Canadians sa...

Japp, Mixed martial arts:)
Ja, det ska vi göra.. Tror nästan vi drar dit NU;)

Stina sa...

Damn, jag blev jävligt sugen på att åka till Vancouver bara för att besöka Smoothie-affären!