Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

In the meantime, in Canada

tisdag 13 juli 2010
Fredrik och Viktor lever livet i USA, det gör även Camilla, Åsa, Lisa och Anton.. Men Vancouver då?

Ja, här är jag och Oskar kvar. Oskars pappa och ena syster Ida är här, kom i fredags och stannar till på måndag, så 10 underbara dagar i Vancouver. Och vilka dagar dom fått.. Vi har länge läst om värmeböljan hemma i Sverige, men förra veckan kom den till Vancouver också. Tempen har legat kring 30-sträcket hela veckan och nätternas temperatur understiger aldrig 20 grader.. Så det känns att man är utomlands, även om det skulle varit samma hemma i Sverige.

Sen vi sist skrev har det hänt en hel del kan jag tänka mig.. Viktor har varit här i nästan två veckor, Åsa var här i 4-5 dagar och Camilla var här i ungefär 2 veckor innan hon och lisa mötte upp Åsa och Anton i Seattle för att börja deras USA-resa.

Oskar har passat på att boka en hemresa han också, så den 5e Augusti blir jag ensam kille i Vancouver. Då kommer jag bo kvar i min lägenhet med min nya roomie (som fortfarande söks efter, men jag har två kandidater) och Camilla och Lisa kommer bo grannar med oss i deras finfina lägenhet. Hur pass länge jag blir kvar här är inte bestämt ännu, men mitt visum går ut i slutet av Oktober, jag har blivit antagen till Human Recource Program i Kalmar samt har ett rum på G i Åre där jag o Torbjörn kan få bo för en mycket billig peng.. Så vi får se hur det här går!

Jobbet går rätt segt för mig, det är ingen som vill ha konferenser nu på sommaren, så jag har varit och sökt en hel del nya jobb, alla på restauranger.. Jag söker som servitör Och Bartender nu, för så sent som Igår hade jag min första dag på Metropolitan Bartending School, så om 2 veckor kommer jag vara fully licenced bartender, det känns mycket spännnade! Klarade mitt Serving It Right igår och idag har vi blandat rom&cola så det stod det härliga till! Kommer behöva memorera ca 150 olika drinkar för att klara provet nästa torsdag, än så länge har jag väl ett 30-tal klara för mig. Skynda långsamt som det heter!

Annars är Vancouver sig likt, fyllt av underbara människor, en svensk här, en Kiwi här och en aussie där. Oavsett när det blir att jag åker hem vet jag redan nu att jag kommer sakna den här staden något så otroligt mycket.

Later!
/R

1 kommentarer to In the meantime, in Canada:

Margareta sa...

hoppas du hittar en roomie som du trivs med och jag önskar dig lyv´cka till med bartenderutbildningen
Margareta