Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Succeeessss!

torsdag 19 november 2009
Woohooo!!!
Äntligen har vårat Internet kommit till sina sinnesfulla bruk och valt att faktiskt Fungera! Det tog 45 minuter på kundsupporten för att det skulle fungera, men det var 9 välspenderade dollar från telefonkortet! Vi har fortfarande fått fel Modem, men det rätta kommer nog.. typ.. snart.. kanske.. Då får vi se hur det blir, om vi måste uppleva två nya veckor leachande på grannens internet, två nya veckor med sporadiska, aggressiva, förtvivlade utbrott i Internetsaknadens tecken.

Vi kommer slänga upp lite bilder på bloggen på lägenheten som lovat, ska bara välja ut dom bästa av dom bästa för att försöka er bild om hur bra vi faktiskt här det här borta.

Annars går livet framåt. Intervjun på bion var allt annat än vanlig. Vi började med gruppintervju i måndags. Lite sköna lekar, teamworksbaserad samt mönster-labyrint-lekar.. Vi var 18 som var på intervjun, jag tror att ca 8-10 blev kallad till andra intervjun. Alla vi tre blev kallad och jag fick öppna intervjuandet med Kevin och Amar vid 12.15. Fredrik kom alldeles efter vid 12:45 och Oskar avslutade dagen fint vid 13:45. Det visar sig att, precis som vanligt, är jag ganska nöjd, Fredrik asnöjd och Oskar jättenervös. Det verkar som om det är ett vinnande koncept, för Oskar fick jobbet! (Hurray!) Så jag och Fredrik har idag, i skuggan av Oskars framgång varit ute och sökt så Otroligt många jobb.. Vi har lämnat in CV'n på tio(!) olika hotell, fått nys om Två nya jobbsidor och jag ska ut i dagarna igen och lämna ut tio nya(!) CV'n till restauranger.. Nu är det ingen hejd på jobbsökandet vill jag lova!

Nu ska jag och Fredrik nörda oss så mycket som det bara går med vårat nya Internet, stay tuned!

Peace!
/R

2 kommentarer to Succeeessss!:

Gunhildsblog sa...

Grattis Oskar! Kul!
Ni andra två får nog lära av honom verkar det som =)
Spring vidare, det är nog det enda som ger resultat..
Kram!

Margareta sa...

Lycka till med era jobbansökningar RoF ni verkar vara i full gång och grattis till dig O.
Kram
Maggan