Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Check country

måndag 23 november 2009
Well, another report from Check Country should be in it's order, right?

Idag kom våra efterlängtade checkar. 50 st var, det borde räcka, eller hur? Vi beställde dom för 10 dagar sen, fredag för 1½ vecka sedan och idag var våran lucky day! Jag hade previlegiet att få välja motiv, beställa en liten "tygväska" för mina checkar och en check book, så jag håller koll på vilka checkar som skrivs ut, till vem och på hur mycket.. Låter ju Riktigt bra, men vet inte riktigt om det kommer komma till användning. Oskar och Fredrik hade oturen att få "vanliga" checkar, utan några extragrejer och vi betalade lika mycket.
Juste, betalade.. Vi måste börja betala för att få kunna betala.. Knäppt va?

Vi hade en lugn helg också, hade planer på att gå ut och roa oss men det Otroligt Dåliga vädret trubbade av oss allihopa och vi valde att sitta inne och kolla på Dexter istället. Knäppt va?

I morgon har Oskar sitt första pass på bion också, kan tänka mig att han är rätt taggad! Jag och Fredrik hackar oss fortfarande fram i den hårda, kalla, våta världen som kallas arbetslösheten. Än så länge har vi bara hört av ett hotell av de tio jag och fredrik sökt jobb på, The Four Season Hotel, så vi är fortfarande spända inför varje samtal som kommer. Jag har tänkt att skicka ut 10 nya cv'n i veckan, den här gången på restauranger.. Hoppas jag tar tummen ur och gör det.

Det har regnar Tre gånger så mycket i november här i Vancouver som det i vanliga fall brukar göra, typiskt att vi skulle hamna mitt i det. Man blir mer påverkad av det än man tror!

Nu ska jag bistå Fredrik med lite assistans i köket, taco-gryta comming up!
Så länge kan ni njuta lite av bilderna från julmarknaden vi var på i helgen:

Nu visste vi att vi var rätt...


Såhär såg det ut när vi kom dit.



Det var mycket folk som var där. Ca 50% pratade någorlunda svenska:)



Vi hittade även lite snö på vägen dit!:)

2 kommentarer to Check country:

Ida Ek sa...

Stackars er, kan trösta er med att Jämtland inte bjuder på något gnistrande vinterväder heller... Skulle ni kunna lägga upp en adress så jag iaf kan skicka ett julkort i adventsmörkret? Kramar från Ida

Unknown sa...

roligt att vara på svensk julmarknad i kanada!!!!!!!!!
vi har det lika bedrövligt med vädret här, kul att vara med er
kram
Maggan