Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Midnight Madmen

fredag 23 april 2010
Fantastiskt länge sen någon av oss skrev nu. Pinsamt faktiskt då vi till och med sagt att vi skulle bli bättre på att uppdatera oss för ett tag sen.

Vad har hänt sen sist?

Självklart så vill man bara skriva "nja inte så mycket, samma gamla vanliga - du vet". Men det går ju inte, för när man tänker till så har det hän otroligt mycket sen sist.

För mig så tuggar livet på. Jag har i princip fått gått upp på heltid på Joey's som en del av det nybildade stängningsteamet. Vi får se hur länge jag orkar det här, jag börjar redan bli spyless och mina fingrar/händer/eksem mår verkligen inte bra. Oskar tog modet till sig och sa upp sig från Joey's och jobbar nu "fulltid" på bion samtidigt som han spanar på andra alternativ för sommarjobb. Robin har kommit hem från Whistler, har gett sig i kast med att börja om från början igen och omarbeta sitt CV för att bli attraktivare på arbetsmarknaden. Jag tror att han sökt lite över 100 jobb på dom här få veckorna han har varit hemma. Helt enkelt, ett intensivt letande. Nu har det dock betalat av sig och förutom det landscaping jobb han har nu så skulle han haft två intervjuer till. Vi får se var det hela tar slut, det är ju alltid skönt att jobba ute nu när det börjar bli så varmt som det blir.

Lisa har också kommit och gjort staden osäker. Lägenhet är, som vad jag är, fixat - jobb och sånt verkar gå bra och efter att ha jobbat två veckor i stallet så väntar vi på en spännande summering imorrn då hon kommer för att våldsgästa oss över helgen (som sig bör).

Se så mycket som har hänt! Det har hunnit bli så varmt också att man kan sitta och njuta av solen, vilket jag gjorde idag. Tog en långfrukost på Starbucks uteservering och kollade på folk, köpte sen choklad och en kall, fräsch läsk och gick ner och satte mig på stranden och lutade mig mot en stock i solskenet och satt där i säkert 2-3 timmar. Underbart!

Med kärlek /F

1 kommentarer to Midnight Madmen:

Gunhildsblog sa...

Hm, låter inte bra med jobb och händer.. Inte har Du väl bara stängningstiden?? Låter ju pest i så fall! Ok, säkert mer betalt, men till vilket pris...??
Var rädd om Dig!
Kram!